دیگ بخار گستر

دیگ بخار برنج فولادی گستر

یکی از نمونه ی پر طرفدار برای استفاده دستگاه دیگ بخار برای پختن برنج می باشد که می توانید مقدار زیادی از این نمونه را در مدت زمان کمی بپزید.

آب گرمی که توسط این دستگاه تولید می شود برای دو منظور می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مورد اول بدین صورت می باشد که ازآن برای گرمایش محیط بهره برداری می شود و شکل کارایی آن اینگونه است که برای رادیاتورهای منازل، گرمایش از کف خانه و فن کویل از ان استفاده می شود.

اما در روش دوم شما از این گرما برای تامین آب گرم خانه خود بهره می برید بدین ترتیب که این آب شده توسط لوله به دوش حمام، سینک ظرفشویی و دستشویی هدایت می شود.

دیگ بخار برنج فولادی گستر

شیوه ی کارکرد دیگ بخار برنج بدین صورت است که برای پخت نیاز به آب گرم دارید و به همین دلیل با طراحی منحصر به فرد این دستگاه بر اساس بردارهای طراحی شده آب در ژنراتورهای آب گرم دسته بندی می شود و در زمانهای لازم وارد مخزن می گردد.

برای راه اندازی این دستگاه شما نیاز به سوخت برای این کار دارید که انتخاب آن به شما بستگی دارد که از چه ماده ای به عنوان منبع انرژی استفاده نمایید.

به همین دلیل از ابتدای ساخت این محصول طراحان به این فکر افتاده اند که به صورتی ساخته شود که قابلیت استفاده از چندین نوع سوخت را داشته باشد.

اگر شما از گاز یا نفت کوره ای برای راه اندازی این دستگاه استفاده کنید به آنها سوختهای فسیلی گفته می شود که آلودگی زیست محیطی مخصوص به خود را دارند و بهتر است از چوب به عنوان یک منبع تجدید پذیر استفاده نمایید.

ادامه مطلب  آیا رسیدن به موفقیت مسیریابی خاصی را میخواهد

دیگ بخار گستر

به وجود آمدن برخی از اختراعات تحول عظیمی را در تجهیزات صنعتی به وجود آورد و یکی از این تحولات دیگ بخار بود که برند بخار گستر در حال تولید این محصول می باشد.

از آنجایی که بخار و آب هر دو در یک ظرف قرار دارند، دیگ بخار لوله آتش نمی تواند بخار را با فشار بسیار بالا تولید کند ولی می تواند حداکثر۱۷کیلوگرم بر سانتی متر مربع  با ظرفیتی ۹متر بر یک تن بخار در ساعت تولید نماید.

حرارت دهی و داغ کردن لوله های گاز توسط زغال سنگ، گازوئیل، گاز طبیعی یا عناصر الکتریکی انجام می شود و برای پر شدن دیگ از آب نیاز به پمپ الکتریکی می باشد که این موتور توسط برق شروع به کار می نماید.

دیگ بخار گستر

اولویت اول که مردم در هنگام خرید انواع دیگ بخار از جمله دیگ بخار گستر، قیمت و میزان هزینه جهت خرید آن است و عموما به دنبال محصولی هستند که قیمت پایین تری داشته باشد.

صنایع کمک فراوانی به اقتصاد ما نموده اند و یکی از این تولید صنایع دیگ بخار است به صنایع ایران کمک فراوانی کرده است دیگ بخار در موارد زیر کاربرد دارد: مرغداری، دامداری، کارخانجات صنعتی، پرورش قارچ، شستشوی مبلمان و مخازن سی ان جی، اتو شوییها، استخر و سونا جکوزی، کارواش بخار، کشاورزی، جدول زنی و بلوک زنی.

دیگهای بخار انواع مختلفی دارند که هر کدام در جاهای خاص برای منظوری تولید شده اند که برای مثال: از سیستم گرمایشی ان برای کرم کردن ساختمان ها استفاده می شود اما به طور کلی این دیگها در دو نوع لوله آتشی که به فایر تیوب خوانده می شود و لوله آبی که واتر تیوب نامیده می شود تولید می گردند.

ادامه مطلب  شال همان پوشاکی که به من سود بخشید

دیگ بخار فولادی

از با اهمیت ترین تجهیزاتی که در موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد دیگ فولادی می باشد که با گرمایی که از احتراق یک ماده سوختنی ایجاد شده و حاصل می گردد که از تبدیل حرارت ما بین آب و آتش انجام می پذیرد و بخار نیز از محصولات تولیدی این فرآیند است.

از دیگر جنس هایی که می تواند در بدنه دیگ بخار یا همان بویلر به کار برود استیل است که قابل توجه است دیگ بخار از لحاظ مسیر شعله نیز انواع گوناگونی دارد که از انواع دستگاه صنعتی می توان به تک پاس، دو پاس و سه پاس اشاره نمود که تولید می شوند.

دیگ بخار فولادی

از دیگر موارد دانستنی که در بین دیگ بخار وجود دارد ضخامت متفاوت بدنه آن است که بر اساس نیاز مصرف کننده و همچنین نوع سوخت آن قابل تغییر است مثلا در دیگ بخار فولادی ضخامت آن با دیگ بخار گازی متفاوت است.

حتی از نظر لوله نیز شامل دو دسته متفاوت لوله ابی و همچنین لوله آتشی وجود دارد که این تقسیم بندیهای صورت گرفته بر اساس تناسب موجود در حرکت شعله مشعل می باشد و همچنین جریان آب در داخل لوله ها صورت می پذیرد.

البته لوله ها به دلیل شعله ای که در سوختن آن سوختها به وجود می آید درون لوله های آتش خوار به گردش در می آیند و به آبی که در محفظه وجود دارد حرارت می دهد که البته درون لوله های آبی اما آبی که موجود است به جریان می افتد و درون دیگ شعله های آتش و به لوله ها و همین طور به آب که درون آن موجود است حرارت می دهد.

ادامه مطلب  پودر لیمو بجای کافور هم مورد استفاده قرار می گیرد!!!

حتما ببینید

آتل شانه

ثروتی که شکستگی های بدهکاریم را آتل بندی کرد

در جریان ثروتسازی به موانعی برخواهید خورد که با ممارست و سماجت باید بتوانید از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *