روانشناس خوب

معرفی مشاور خوب در کرج

اگر به آمارهای طلاق، قتل، ناهنجاری های عاطفی و روانی، مشکلات کودکان در مدرسه ها و … دقت کنید، متوجه می شوید که درمان روحی و احتیاج افراد به مشاور خوب، چقدر مهم است. عجیب است که مردم برای درمان جسم خود ارزش قائلند، اما برای درمان حال روحی خود که ممکن است تا پایان عمر آنها را آزار دهد، هیچ اهمیتی قائل نیستند. مشکلات روانی شما می تواند در بخش های مختلف زندگی از کودکی و دوران مدرسه گرفته، تا دوران خدمت و دانشجویی، ازدواج، روابط زناشویی و حتی تربیت فرزند تاثیرگذار باشد.

پس بهتر است به یک روانشناس خوب در کرج و یا محل زندگیتان مراجعه کنید تا بتوانید مشکلاتتان را در اولین فرصت حل کنید. اما دشوار بودن انتخاب مشاور، حرف مردم، هزینه ها و از این دست مسائل همیشه از مراجعه‌ی عده ای به مشاور جلوگیری می کنند. ما در این مقاله می خواهیم یکی از مشکلات شما، یعنی روش انتخاب مشاور خوب در کرج را حل کنیم و یکی از بهترین مشاوران حاضر در استان البرز را به شما معرفی کنیم.

خصوصیات مشاور خوب چیست؟

شما برای انتخاب مشاور باید مهارت های او را بسنجید. فرض نکنید که با مطالعه در مورد مدارک تحصیلی و یا دانشگاه محل تحصیل مشاور و روانشناس می توانید به علم و تجربه او اعتماد کنید. حداقل یک جلسه را با فرد مورد نظر برای مشاوره انتخاب کنید و در آن جلسه به بررسی ویژگی های او بپردازید. اگر در جلسه اول ارتباط خوشایندی میان شما و مشاورتان صورت بگیرد، مطمئنا کم کم روند بهبودی شما نیز حاصل خواهد شد. از جمله ویژگی های یک مشاور خوب باید موارد زیر را نام برد:

ادامه مطلب  کایروپراکتیک در منزل: سلامتی و کاهش درد در خانه

مهارت های ارتباطی

قبل از هر چیز مشاور خوب باید بتواند با مراجع ارتباط خوبی برقرار کند. مهارت های ارتباطی فقط شامل گفتار فرد نمی شود و به زبان بدن او نیز مربوط می شود. شما نباید از زبان بدن یا گفتار روانشناس خود آزرده خاطر شوید، در این صورت حس اعتماد در شما شکل نخواهد گرفت.

حس همدردی 

اگر مشاور در همان شروع صحبت های شما و یا کلا در جلسه اول شروع به قضاوت شما کند، شما احساس همدردی را از طرف مقابل احساس نمی کنید. در نتیجه نمی توانید به روانشناس خود اعتماد کنید و بسیاری از مسائلی که در ذهنتان است، ناگفته خواهد ماند و درمان نخواهد شد.

روانشناس خوب

ثبات هیجان 

فرض کنید هنگامی که شما مشکلات عدیده و بغرنج خود را برای مشاور تعریف می کنید، او هم مانند شما تحت تاثیر قرار گیرد و رفتارهای هیجانی و اشتباه از خود نشان دهد، مطمئنا شما نمی توانید تمرکز کنید و توانایی های مشاور برای شما زیر سوال می رود. البته یک مشاور خوب بسته به شرایط، رفتارهای متفاوتی را از خود نشان می دهد که این رفتارها مختص جلسه اول نیستند. در واقع شما در جلسه اول باید بتوانید طبق رفتار روانشناس، به او اعتماد کنید تا بزرگترین دغدغه های ذهنی خود را با او مطرح کنید.

اصول اخلاقی 

پزشکان و روانشناسان در شروع کار خود سوگند یاد می کنند که برای درمان و بهبود حال مراجعه کنندگان تمام تلاش خود را انجام دهند. اگر به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کردید و در طول مدت حضور شما، روانشناس بارها به ساعت خود نگاه کرد و فقط و فقط منتظر پایان جلسه و دریافت هزینه بود، دیگر به او اعتماد نکنید.

ادامه مطلب  همه چیز درباره جراحی لثه

روشن فکری

مشاوران با مراجعه کنندگان متفاوتی از طبقات مختلف جامعه مواجه می شوند و باید این آمادگی را داشته باشند که با هر نوع مشکلی روبرو شده و راه حل های درست برای آنها ارائه دهند. اگر مشکل شما یک مشکل روز جامعه باشد و روانشناس خوبی را برای خود انتخاب نکنید، مطمئنا با یک رفتار سنتی و غلط ممکن است مشاوره های اشتباهی را به شما ارائه دهد.

البته این موضوع به این معنی نیست که تفکرات سنتی تماما اشتباه هستند، یا تمام تفکرات امروزی که به عنوان روشنفکری شناخته می شوند، افکار درستی هستند. در واقع تجزیه و تحلیل مسئله و ارائه راه حل های مناسب با توجه به شناخت کافی از فرهنگ و مدل تفکر فرد مراجعه کننده باید صورت بگیرد تا با نوع فرهنگ او و خانواده اش سازگار باشد.

صبوری 

شاید در جلسه اول با روانشناسی مواجه شوید که برای اتمام جلسات و روند بهبودی عجله دارد. نه فرد مراجعه کننده و نه روانشناس، نباید برای سرعت در انجام کارها، تلاش کنند. همانطور که بهبود یک دست شکسته نیاز به زمان دارد، مشکلات روحی هم برای ترمیم، نیاز به زمان دارند. حال این بازه زمانی با توجه به نوع مشکل می تواند متفاوت باشد و نمی توان گفت هیچ مشکلی در یک جلسه قابل حل نیست. اما تا وقتی که احساس آرامش را به طور کامل بدست نیاورده اید، نباید جلسات درمانی خود را تمام کنید.

اعتماد 

تا به اینجای مقاله تمام مواردی که نام بردیم، به کسب اعتماد از طرف فرد مراجعه کننده ختم شد. اعتماد مهمترین اصل در بحث روانشناسی است. مشکلات روحی زیادی وجود دارند که افراد حتی به خانواده و نزدیکترین افراد به خود نمی گویند، بنابراین تا وقتی که حس اعتماد بین فرد مراجع و روانشناس به وجود نیاید، این مشکلات بیان نخواهند شد.

ادامه مطلب  همه چیز درباره جراحی لثه

معرفی مشاور خوب در کرج

اگر در استان البرز زندگی می کنید باید به دنبال یک مشاور خوب در کرج باشید تا ویژگی هایی که در این مقاله نام بردیم را در او مشاهده کنید. مرکز روانشناسی بینش یکی از بهترین مراکز روانشناسی کرج است که می توانید مراجعه کنید تا در حوزه های مختلف به شما کمک کند.

آدرس: کرج بلوار طالقانی شمالی روبروی گل رز کوچه نعمت اللهی پلاک ۱۰ واحد ۱۸ طبقه ۵ | مرکز روانشناسی بینش

تلفن: ۰۲۶۳۴۴۱۷۵۶۷ | ۰۹۰۳۶۴۱۱۲۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *