از بین بردن بوی گوگرد از لباس

از بین بردن بوی گوگرد از لباس با ۷ روش آسان

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که از بو گوگرد متنفر هستید و به دنبال راهی برای از بین بردن بو گوگرد از لباس هستید. برای از بین بردن بوی بد لباس می توانید از مواد طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کنید، لباس ها را با هوا خشک کنید، ماشین لباسشویی را تمیز کنید و دمای آن را تنظیم کنید یا لباس ها را فریز کنید.

آیا تا به حال لباس هایتان حتی بعد از شستن بوی بدی داشته است؟ بوی بد لباس می تواند به دلیل وجود قارچ ها و میکروب هایی باشد که در پارچه لباس نفوذ کرده و نشسته اند.

همچنین می تواند به دلیل نگهداری طولانی لباس ها در کمد لباس، چمدان یا ماشین لباسشویی باشد. اما با چه روش هایی می توان بوی بد لباس را از بین برد؟ در این مقاله شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

با روش های ساده و کاربردی بوی گوگرد لباس را از بین ببرید

های ساده ای وجود دارد که می توانید به راحتی از شر بوی بد لباس خلاص شوید. اما ابتدا بهتر است علت و منشا بوی بد را پیدا کنید تا بهتر بتوانید آن را اصلاح کنید.

۱- تمیز کردن با ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی می تواند محل پرورش قارچ و کپک باشد زیرا رطوبت بالایی را جذب می کند. به ویژه ماشین های لباسشویی با بازشو از جلو می توانند در معرض رطوبت و رشد میکروبی باشند. علاوه بر این، محفظه ای که پودر ماشین لباسشویی در آن ریخته می شود ممکن است کثیف شود.

ادامه مطلب  پاك كردن رژ لب از لباس [با 8 روش جادوِئی!]

در میان سایر مکان های مستعد آلودگی؛ سوراخ ها و لاستیک واشر هستند. بنا به دلایلی که گفته شد، اگر لباس هایتان بوی بدی می دهد، نگاهی به ماشین لباسشویی خود بیندازید و شروع به تمیز کردن قسمت های ذکر شده کنید.

برای از بین بردن و از بین بردن این لکه ها می توان از آب داغ، مواد شوینده و سرکه استفاده کرد. می توانید مقدار کمی محلول بی کربنات را در محفظه مواد شوینده و سرکه را در محفظه نرم کننده پارچه اضافه کنید. سپس ماشین لباسشویی را روشن کرده و پس از اتمام کار با حوله خوب خشک کنید.

همچنین پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی درب را باز بگذارید تا کاملا خشک شود. اگر فکر می کنید که خود ماشین لباسشویی شما بوی بدی دارد، مقاله روش رفع بوی بد ماشین لباسشویی را بخوانید.

۲- خشک کردن لباس در فضای باز

اگر بوی بد لباس فقط به دلیل بوی رطوبت و کپک زدن است، می توانید لباس را در فضای باز پخش کنید تا این بو به سرعت و به راحتی برطرف شود. قرار دادن لباس در فضای باز به مدت ۱-۲ ساعت می تواند بوی رطوبت را به طور کامل از لباس حذف کند.

۳- استفاده از جوش شیرین

یکی از راه های طبیعی برای از بین بردن بوی بد لباس، استفاده از جوش شیرین است. استفاده از جوش شیرین و افزودن آن به پودر لباسشویی و مخلوط کردن آنها در ماشین لباسشویی به غیر از تمیز کردن لباس ها می تواند بوی بد و بوی کپک زدگی آنها را نیز از بین ببرد.

ادامه مطلب  مدل کفش راحتی شیک دخترانه [130+ مدل پرفروش]

برای این کار می توانید یک فنجان پودر جوش شیرین به ماشین لباسشویی اضافه کنید و سپس آن را روشن کنید. پس از شستن با جوش شیرین، از نرم کننده پارچه مورد نظر خود استفاده کنید. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی از جوش شیرین نیز استفاده می شود.

از بین بردن بوی گوگرد از لباس

۴- استفاده از آب گرم و پراکسید هیدروژن

پس از خواندن برچسب چسبیده به لباس و بررسی دستورالعمل های لباس؛ لباس های خود را با آب گرم و پراکسید هیدروژن بشویید. این می تواند برای از بین بردن بوی بد لباس مفید باشد.

۵- تنظیم دمای ماشین لباسشویی

بوی بد لباس می تواند ناشی از دمای آب باشد. آب سرد نمی تواند مواد شوینده را به خوبی حل کند و در نتیجه لباس ها تمیز نمی شوند و آثاری از مواد شوینده روی آنها نمایان می شود.

آبی که وارد ماشین لباسشویی می شود از شیر آب سرد تامین می شود و آب سرد است بنابراین برای بالا بردن دمای آب تا حد لازم باید دمای ماشین لباسشویی را تغییر داد. دمای آب حداقل ۶۵ درجه بهترین دما برای شستن لباس است.

البته می توانید از پودرهایی که مخصوص استفاده در آب سرد هستند نیز استفاده کنید. به این ترتیب در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنید.

۶- استفاده از سرکه

یکی از مواد مفید و شگفت انگیز سرکه، از بین بردن انواع قارچ ها و بوهای نامطبوع از جمله بوی کپک و رطوبت است. سرکه یک ضد عفونی کننده با توانایی بالایی در از بین بردن میکروب ها است.

برای استفاده از آن می توانید سرکه را داخل محفظه لباسشویی ماشین لباسشویی بریزید، لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی بگذارید و حداکثر چرخه را روشن کنید. وقتی لباس‌ها به مرحله آبکشی رسید، دوباره یک فنجان سرکه به آن اضافه کنید و بوی لباس را تماشا کنید.

ادامه مطلب  از بین بردن لکه عرق روی لباس مشکی

 

۷- فریز کردن

انجماد یا نگهداری در سرد می تواند مواد را برای مدت طولانی حفظ کند. این قانون در مورد لباس نیز صدق می کند. این روش می تواند بوی مرطوب لباس ها به خصوص شلوار جین را از بین ببرد. برای این کار پس از قرار دادن لباس های مورد نظر در کیسه، آن ها را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید.

حتما ببینید

پرزگیر لباس درما مدل MQ811

خرید انواع پرزگیر لباس [۱۰+ مدل حرفه ای]

بهترین پرز گیر لباس چی بخرم؟ بهترین مدل پرز گیر لباس کدام است؟ اگر شما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *