خرید ظروف نقره عتیقه تبریز

خرید ظروف نقره عتیقه تبریز

خواص بی شمار فلز نقره از لحاظ علمی ثابت شده است و استفاده از ظروف نقره به عنوان ظروف مصرفی بسیار توصیه می شود.

مهمترین ویژگی که این ظروف دارند خاصیت ضد باکتری بودن آنها می باشد و نیاز به استرلیزه کردن ندارد و با شست و شوی ساده به خوبی تمیز می شود.

از ابزار و ظروف نقره به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آنها در علم پزشکی نیز استفاده می کنند.

فروشندگانی که در زمینه خرید و فروش ظروف نقره دکوری تزئینی فعالیت می کنند برای معرفی ظروف از عیار استفاده می کنند که نشان دهنده میزان خلوص نقره به کار رفته در ظرفها می باشد.

خرید ظروف نقره عتیقه تبریز

شما می توانید با مشاورین فروش با تجربه مجموعه آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات مبنی بر خرید این محصول را بپرسید همچنین با مراجعه به سایت آراد برندینگ می توانبد اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نمایید.

 

ظروف نقره تبریز

فلزاتی که در هنر قلم زنی تبریز برای ظروف استفاده‌ می کنند و در روی آن نقش برجسته ایجاد می کنند ظروفات فلزی مانند: طلا، مس، نقره و برنج بوده است که در زمان دیربازان از مس به دلیل نرمی و قابلیت شکل پذیری که دارد در این هنر استفاده می کردند.

هنر نقره کاری یا ظروف مسی در ایران طرفداران بسیاری را دارد که اشیاء و ظروف نقره کاری شده در شهرهای شیراز، قزوین، تبریز و اصفهان محبوبیت و شهرت زیادی را دارد که آنها به وفور این هنر را انجام می دهند.

نقره فلزی است که بیشترین مقدار آن از سنگهای معدن استخراج می شود و مانند طلا و مس کاملا خالص در طبیعت وجود دارد.

ادامه مطلب  همراه شدن با متخصصان شما را به ثروت نزدیک می کند

قابلیت چکش خواری و ورقه شدن در نقره بسیار زیاد است و علاوه بر این نقره دارای خاصیتهای بسیاری مانند میکروب کشی قوی است برای مثال وقتی داخل ظرف نقره آب را بریزیم به هیچ وجه و هیچ زمانی کثیف نمی شود و همچنین بدون میکروب می ماند که این موضوع به دلیل یونهای نقره است که در آب می باشد.

ظروف نقره تبریز

قلم زنی روی ظروف نقره یا ظروف نقره تبریز در دوران صفویان و تا اواخر قاجار در کمال و رشد بوده است و قیمت این ظروف به دلیل ارزشمند بودن فلز آن بسیار بالا بوده است.

قلم زنی روی ظروف به خاطر اینکه حکاکی و کنده کاری خوبی دارد انواع نقش و طرح روی آن چشمگیر و بسیار زیبا به نظر می رسد قلم زنی روی مس شدیداً مورد استقبال مردم قرار گرفته به دلیل اینکه به صورت تندیس میتوان طراحی و شکل داد برای دادن هدایای تبلیغاتی به صرفه بوده است مردمان هنر پرور هنردوست شهر تبریز برای خانه و ادارات از صنایع قلم زنی برای دکور استفاده می کنند.

 

ظروف نقره عتیقه

در زمانهای بسیار دور مردم برای ظروف نقره دکوری مصرفی خود از ظروف نقره استفاده می کردند که با گذشت زمان استفاده از آنها کمتر شده است.

امروزه از ظروف نقره قدیمی که به آنها ظروف عتیقه گفته می شود در موزه ها نگهداری می کنند و فلز نقره در جدول تناوبی با نشان Ag نشان داده شده است و جز فلزهای براق و بسیار جذاب می باشد.

این فلبرای استفاده از فلز نقره آنها را با فلزهای دیگر ترکیب می کنند تا شکل پایداری به خود بگیرد به دلیل خاصیت میکروب کشی این فلزات از آنها برای ساخت ظروف استفاده می کنند.

ادامه مطلب  شلوار مازراتی دخترانه بغل چاکدار

خاصیت دیگری که ظروف نقره دارند این است که آب و آشامیدنیها را خنک و تازه نگه می دارد و تصفیه کننده بسیار عالی برای آب و نوشیدنیها می باشد.

فلز نقره دمای بدن را پایین می آورد و به همین دلیل بسیاری از جواهرات را از جنس نقره می سازند تا باعث خنک شدن بدن شود.

ظروف نقره عتیقه

فلز نقره جز دسته فلزات گرانبها و خاص می باشد و در زمان حال از ظروف نقره عتیقه برای تزیین و دکور استفاده می شود.

ظروف نقره عتیقه ای که توسط باستان شناسان کشف شده اند شامل لیوان نقره، بشقاب نقره، کشکول نقره، قاشق نقره و غیره می باشد و به رنگ سفید مایل به خاکستری است و به دلیل انعطاف پذیری و نرمی زیاد نمی توان آنها را به صورت خالص استفاده کرد.

قدمت ظروف نقره ای به اندازه ای اهمیت دارد که این دسته از ظرفها دارای شناسنامه می باشند که حتما در هنگام خرید این ظروف باید از شخص فروشنده تحویل گرفته شود.

در بعضی از ظروف عتیقه نقره ای از سنگهای زینتی گران قیمت استفاده شده است که اندازه و تعداد این سنگها نیز بر روی قیمت ظروق نقره ای تاثیر فراوانی دارد.

حتما ببینید

آتل شانه

ثروتی که شکستگی های بدهکاریم را آتل بندی کرد

در جریان ثروتسازی به موانعی برخواهید خورد که با ممارست و سماجت باید بتوانید از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *